Αναγνώστες

Σάββατο 21 Αυγούστου 2010

ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Ανανεώσιμη ενέργεια είναι η ενέργεια που αντλείται από πηγές, οι οποίες δεν εξαντλούνται ή αντικαθίσταν¬ται, όπως η αιολική, η ηλιακή, η υδροηλεκτρική η γεωθερμική και η ενέργεια από βιομάζα. Οι ανανεώσιμες πηγές δεν εξαντλούνται πρακτικά ποτέ και δε ρυπαίνουν. Οι κύριες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας • Η αιολική ενέργεια γίνεται όλο και πιο δημοφιλής αφού το κόστος παραγωγής πέφτει ραγδαία - γεγονός που την καθιστά ολοένα πιο ανταγωνιστική έναντι της παραγωγής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα. • Η ηλιακή ενέργεια σήμερα είναι 90% φθηνότερη από ό,τι τη δεκαετία του 1970. Στα σπίτια που διαθέτουν ηλιακή οροφή μπορεί να παράγεται περισσότερη ενέργεια από όση χρειάζονται ορισμένες ώρες της ημέρας, η οποία δυνητικά θα μπορούσε να μεταπωλείται στις τοπικές εταιρείες ηλεκτρισμού. • Η υδροηλεκτρική ενέργεια μπορεί να προέρχεται από σταθμούς παραγωγής υδροηλεκτρικής ενέργειας, από τις παλίρροιες, ή από θαλάσσια κύματα. • Η γεωθερμική ενέργεια έχει να κάνει με τη χρήση της θερμότητας της Γης για την παραγωγή ενέργειας. Οι αντλίες γεωθερμικής ενέργειας μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν παντού. • Η ενέργεια από βιομάζα είναι η ενέργεια που προέρχεται από οργανική ύλη. Η ενέργεια που είναι για παράδειγμα αποθηκευμένη στα φυτά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ενέργειας με πολλές διαφορετικές μεθόδους, όπως η αποσύνθεση, η καύση ή η αεριοποίηση. • Η πυρηνική ενέργεια ενίοτε προωθείται ως τρόπος καταπολέμησης της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Όμως το WWF υποστηρίζει ότι η πυρηνική ενέργεια δεν είναι ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, καθώς επιφυλάσσει σοβαρούς κινδύνους ατυχήματος και παράγει απόβλητα υψηλής τοξικότητας. ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ Ανεξάντλητο δυναμικό Ηλιακή είναι η ενέργεια που προέρχεται από την ακτινοβολία του ήλιου. Πώς λειτουργεί η ηλιακή ενέργεια Υπάρχουν πολλά διαφορετικά συστήματα τα οποία επωφελούνται από την ενέργεια, η οποία παράγεται από τον ήλιο: Τα φωτοβολταϊκά στοιχεία μετατρέπουν την ηλιακή ακτινοβολία απευθείας σε ηλεκτρική ενέργεια. Τέτοια στοιχεία συχνά ενσωματώνονται στις στέγες. Τα φωτοβολταϊκά προσφέρουν το πρόσθετο πλεονέκτημα να μπορούν να προμηθεύσουν ενέργεια σε αραιοκατοικημένες περιοχές, οι οποίες δεν καλύπτονται από τα δίκτυα ηλεκτροδότησης, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα ζωής και προωθώντας την αειφόρο ανάπτυξη. Οι σταθμοί ηλιακής θερμικής ενέργειας αξιοποιούν τη θερμότητα του ηλίου, πρώτα συγκεντρώνοντας την ηλιακή ακτινοβολία (παραδείγματος χάρη με τη βοήθεια παραβολικών κατόπτρων) για να θερμάνουν νερό ή κάποιο άλλο μέσο και μετά μετατρέποντας τον ατμό σε ηλεκτρική ενέργεια μέσω μιας γεννήτριας.. Η ηλιακή θερμική ενέργεια είναι πολλά υποσχόμενη για τις πόλεις, όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση τείνει να είναι μεγάλο πρόβλημα. Οι σταθμοί ηλιακής θερμικής ενέργειας ανοίγουν προοπτικές για μελλοντικές μεταφορές ενέργειας από θερμές αναπτυσσόμενες σε ψυχρές ανεπτυγμένες χώρες. Μία σχετικά απλή μέθοδος είναι το να χρησιμοποιούμε την ηλιακή ενέργεια για να θερμαίνουμε το νερό. Οι ηλιακοί θερμικοί συλλέκτες χρησιμοποιούν την ηλιακή ακτινοβολία που πέφτει πάνω τους για να ζεστάνουν το νερό της βρύσης (και, σε μικρότερη έκταση, για να ζεστάνουν νερό για τη θέρμανση χώρων) Εντυπώσεις Φύλο : Αγόρι Κορίτσι Η συνάντηση με τους Ισπανούς μαθητές ήταν πολύ ευχάριστη: 1 2 3 4 5 Συμφωνώ απόλυτα Συμφωνώ Ουδέτερος/η Διαφωνώ Διαφωνώ απόλυτα Τουριστικά η εκδρομή : 1 2 3 4 5 Μου άρεσε πάρα πολύ Μου άρεσε Αναποφάσιστος/η Δεν μου άρεσε πολύ Δεν μου άρεσε κα-θόλου Βρήκα το περιβαλλοντικό πρόγραμμα από μαθησιακής πλευράς: 1 2 3 4 5 Πολύ ενδιαφέρον Ενδιαφέρον Αναποφάσιστος/η Δεν είναι ενδιαφέ-ρον Δεν είναι καθόλου ενδιαφέρον Βρήκα το περιβαλλοντικό πρόγραμμα κουραστικό, έπρεπε να ήταν λιγότερο σε χρόνο: 1 2 3 4 5 Συμφωνώ απόλυτα Συμφωνώ Ουδέτερος/η Διαφωνώ Διαφωνώ απόλυτα Έμαθα πολλά για τις ΑΠΕ 1 2 3 4 5 Συμφωνώ απόλυτα Συμφωνώ Ουδέτερος/η Διαφωνώ Διαφωνώ απόλυτα Είχα την ευκαιρία να συγκρίνω την εξοικονόμηση ενέργειας στις δύο χώρες. (Ελλάδα –Ισπανία) 1 2 3 4 5 Συμφωνώ απόλυτα Συμφωνώ Ουδέτερος/η Διαφωνώ Διαφωνώ απόλυτα Αισθάνθηκα ασφαλής σε όλη την διάρκεια της εκδρομής. Οι καθηγητές μου με πρόσεξαν: 1 2 3 4 5 Συμφωνώ απόλυτα Συμφωνώ Ουδέτερος/η Διαφωνώ Διαφωνώ απόλυτα Η εκδρομή με βοήθησε να νιώσω πιο υπεύθυνος/η 1 2 3 4 5 Συμφωνώ απόλυτα Συμφωνώ Ουδέτερος/η Διαφωνώ Διαφωνώ απόλυτα Θέλω να προσθέσω ................................................................................................................................................. ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ Θα άλλαζα .............................................................................................................................................................. ................................................@ � ��� ��<.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... Θα κρατούσα .......................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ Θα πετούσα ............................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ Θα το θυμάμαι με .................................................................................................................................................. ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ Ο Antoni Gaudí (25 Ιουνίου 1852 – 10 Ιουνίου 1926) ήταν σημαντικός Καταλανός αρχιτέκτονας της Αρ Νουβό. Γεννήθηκε στη Βαρκελώνη, όπου βρίσκονται και τα πιο σημαντικά έργα του, τα οποία ξεχωρίζουν για το σχεδιασμό τους.Το τελευταίο και ένα από τα χαρακτηριστικά έργα του είναι η εκκλησία Σαγράδα φαμίλια, που έμεινε ημιτελής λόγω του θανάτου του αρχιτέκτονα.Τα έργα του Γκαουντί δίνουν ιδιαίτερο χαρακτήρα στη Βαρκελώνη και αποτελούν πόλους έλξης για τους τουρίστες, οι οποίοι τα επισκέπτονται. Χαρακτηριστική είναι μια από τις τεχνικές του Γκαουντί ο οποίος χρησιμοποιούσε κομμάτια από κεραμικά πλακίδια για να διακοσμήσει και να χρωματίσει κάποια από τα έργα του. Σήμερα πολλά από τα διακοσμητικά αναμνηστικά που πωλούνται στη Βαρκελώνη χρησιμοποιούν την τεχνική αυτή Φύλλα εργασίας 1.ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Χαρτογράφηση εννοιών • Γράψε καθεμιά από τις παρακάτω έννοιες στα αυτοκόλλητα χαρτάκια. • Ταξινόμησε τα χαρτάκια πάνω στο μεγάλο χαρτί, τοποθετώντας κοντά τις λέξεις που νομίζεις ότι σχετίζονται. • Ένωσε με γραμμές τους όρους που νομίζεις ότι συνδέονται. • Γράψε μια ή δυο προτάσεις πάνω στις γραμμές για να εξηγήσεις πώς συνδέονται οι όροι μεταξύ τους. • Καλή επιτυχία! ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Ανανεώσιμες πηγές Οικολογική κρίση Ορυκτά καύσιμα Ηλιακή ενέργεια Προστασία περιβάλλοντος Όξινη βροχή Αιολική ενέργεια Φυσικό αέριο Ηλεκτρική ενέργεια Τρύπα όζοντος Πυρηνικά καύσιμα Άνθρακας Υδροηλεκτρική ενέργεια Πετρέλαιο Μη ανανεώσιμες πηγές Φωτοβολταϊκά Επιβάρυνση περιβάλλοντος Συσσωρευτής Μετατροπέας Γεωθερμική ενέργεια Ρυθμιστής μπαταρίας Ενέργεια βιομάζας Εξοικονόμηση ενέργειας Σπατάλη ενέργειας Πηγές ενέργειας Φαινόμενο θερμοκηπίου 2.Η ΡΟΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ • Γράψε καθεμιά από τις παρακάτω έννοιες στα αυτοκόλλητα χαρτάκια. • Ταξινόμησε τα χαρτάκια πάνω στο μεγάλο χαρτί, τοποθετώντας κοντά τις λέξεις που νομίζεις ότι σχετίζονται. • Ένωσε με γραμμές τους όρους που νομίζεις ότι συνδέονται. • Γράψε μια ή δυο προτάσεις πάνω στις γραμμές για να εξηγήσεις πώς συνδέονται οι όροι μεταξύ τους. • Καλή επιτυχία! Απώλεια ενέργειας Θερμότητα Εξάντληση αποθεμάτων Ηλιακή ενέργεια Κινητική ενέργεια Άνθρακας Πυρηνική σύντηξη Δευτερογενείς Καταναλωτές Αποικοδομητές Γλυκόζη Παραγωγοί Εντατική εκμετάλλευση Φωτοσύνθεση Πρωτογενείς Καταναλωτές Τριτογενείς Καταναλωτές Πετρέλαιο Ηλιακή ενέργεια Ορυκτά καύσιμα Χημική ενέργεια Νερό Βιομάζα Αέρας Ηλιακή ακτινοβολία Πετρέλαιο Εξοικονόμηση ενέργειας Ανανεώσιμες πηγές

Δεν υπάρχουν σχόλια: